• İletişim
    Bize Ulaşın
    İletişim Bilgileri
    7/24 Aktif Çağrı Merkezimiz: 444 4 654
    Eski Büyükdere Cad.
    No:39 4.Levent
    80650 İstanbul
    Tel: +90 (212) 270 00 22
    Fax: +90 (212) 283 26 70
    Email: info@leventhastanesi.com.tr
7/24 ÇAĞRI MERKEZİ 444 4 654

ZAYIFLAMAYA BAŞLAMANIN TAM ZAMANI

zayıfff

ZAYIFLAMAYA BAŞLAMANIN TAM ZAMANI

Yaza, topu topu 5 – 6 ay kaldı. Zayıflamaya başlamanın tam zamanı. Ayda en az, 2 kilo verirseniz, yaza kadar 10 kg eder!
SAĞLIKLI KİLO VERMENİN DOĞRU YOLLARI
Kendinizle konuşarak, beden ve kilo durumunuzu gözden geçirin. Kendinize, zayıflamalıyım fikrini aşılamaya başlayın. Bilinçaltınızı, pozitif düşüncelerle doldurun, negatif düşünceler ve zayıflayamam gibi olumsuz fikirleri, tamamen bilinçaltınızdan temizleyin. Kaslarımı koruyarak, fazla yağdan nasıl kurtulurum, nasıl beslendiğim de, nelere dikkat ettiğimde sağlığım bozulmadan kilo veririm, verdiğim kiloların kalıcı olması için, önemli noktalar nelerdir? Sorularını öncelikle kendinize sorup, zayıflamak için gideceğiniz doğru adresi belirleyin. Her işi o işin erbabı ile yapın. Nasıl, göz şikayetiniz için dahiliye uzmanına gidemezseniz, sağlıklı – doğru zayıflama için de, beslenme uzmanına gitmeniz gerektiğini bilin.
İnanın, bundan sonraki yolda yürümeniz daha kolay olacaktır.
GELELİM, SAĞLIKLI KİLO VERMENİN DOĞRU YOLLARINA
1. Beslenme uzmanına gitmek,
2. Vücut analizi sonuçlarına, (yağ – kas – metobolik hız) fiziksel sağlık bulgularına, kan tahlili sonuçlarına, yaş ve cinsiyete göre düzenlenmiş, kişiye özel hazırlanmış beslenme programı almak,
3. Düzenli kilo kontrolüne girip, listenize % 80 – 90 oranında uymak,
4. Asla öğün atlamamak,
5. Hiçbir şeyden soyutlanmadan, her şeyden yiyerek zayıflamak. Diyetisyeninizin ayarlamaları doğrultusunda (tatlı, mantı, dürüm vb.) gibi yiyecekleri de yiyebileceğinizi bilmek
6. Günde 1,5 – 2,5 litre su içmek,
7. Öğün atlayıp, diğer öğünde çok yemek yememek,
8. Her türlü içeceklere, hiç şeker kullanmamak,
9. Doğru karbonhidratları kullanmak. Beyaz un ve bundan yapılan yiyecekler, şeker, meyve suları kullanmayıp, tam buğday – çavdar – yulaf, bulgur, kepekli makarna, kabuklu pirinç, karabuğday, kinoa, kurubaklagiller (nohut – fasulye – barbunya – yeşil mercimek) ve kuru yemişlerden (fındık – ceviz – badem – çekirdek ) ölçülü kullanmak,
10. Tok tutacak, olumlu etkisi bilinen süt – yoğurt ürünleri yemek,
11. Mide sorunu yoksa acı baharatlar kullanmak (Kırmızıbiber – karabiber – zencefil – tarçın) gibi. (Metabolizmayı hızlandırıcı etkileri var)
12. Stresinizi en aza indirmeye çalışmak. (Stres hormonu, metabolizmayı kilitleyip, yağlanmayı arttırır.)
13. Uyku düzeninizi sağlamak. Geç yatıp, geç kalkmamak. Vücut biyoritmi gece gündüz dengesine göre ayarlanmıştır. Bu düzen bozulunca, vücut strese giriyor, metabolizmayı kilitleyip kilo vermeyi zorlaştırıyor.
ZAYIFLAMA YOLCULUĞUNUZDA BAŞARILAR

İkbal AYDIN
BESLENME VE DİYET UZMANI

Bu Yazı İçin Yorumlar Kapatılmıştır.

© 2012 Welcare Wordpress Premium Theme by WPnukes, all rights reserved.
go to top