Check-Up Web Sağlık E-Randevu E-Sonuç

Sağlıklı Yaşam için Kış Aylarında Balık Tüketin

Sağlıklı Yaşam için Kış Aylarında Balık Tüketin

Kış aylarına girmemizle gündeme gelen konulardan biri de balık tüketiminin faydaları olmuştur. Balık temel besin ögelerimizden biri olan proteinden zengin olmakla birlikte vücudumuzun ihtiyaç duyduğu birçok vitamin ve mineralden zengin bir besindir. Bu nedenle sağlımızı korumak için kış aylarında balık tüketimine özen göstermeliyiz.

Balıkların İçerdiği Vitamin ve Mineraller Nelerdir?

Balık A vitamini, D vitamini, B vitamini ve K vitamini içeren bir besindir. Aynı zamanda selenyum ve çinko minerallerinden de zengin olan bir besin olan balığın bir çok hastalığı da önlemesiyle çok faydalı olduğu bilinmektedir. Balık vücudumuzda üretilmeyip mutlaka almamız gereken yağ asidi olarak Omega 3 içerir ve kalp hastalıkları, kemik erimesi, Alzheimer gibi bir çok hastalık riskini azaltan bir gıdadır.

Balığın Faydaları Nelerdir?

Balık bizi birçok hastalığa karşı koruyarak bağışıklık sistemimizi de güçlendiren bir gıdadır. Ayrıca bizi kansere karşı korur, cilt hücrelerimizi yeniler. Balığın faydaları ile ilgili kan şekerini düzenleme ve kan akışını kolaylaştırma gibi önemli etkilerinden de bahsedebiliriz.

Vücudumuzun ihtiyaç duyduğu önemli vitamin ve mineralleri, vücudumuzda üretilmediği halde ihtiyaç duyduğu omega 3 yağ asidini alabilmek ve daha sağlıklı bir yaşam için balık tüketmeliyiz.

 

 

22 Aralık 2017
Yorum Yap
Levent Hastanesi TV