Check-Up Web Sağlık E-Randevu E-Sonuç

Soğuk Havada Azalan Su Tüketimine Dikkat!

Soğuk Havada Azalan Su Tüketimine Dikkat!

Yazın terlemeyle birlikte çok fazla su ihtiyacı hisseder ve bol bol su tüketiriz. Peki kışın su ihtiyacımız azalır mı?  Soğuk havada azalan su tüketimine dikkat çekmek istiyoruz. Vücudumuz yaz kış fark etmeksizin her zaman su ihtiyacı hissetse de bunu soğuk havalarda çok terlemediğimiz için fark etmeyebilir ve yaza göre daha az su tüketebiliriz. Ancak bu oldukça yanlış ve sağlığımızı tehdit eden bir davranıştır. Çünkü vücudumuz kışın da yaz aylarında olduğu gibi aynı oranda suya ihtiyaç duymaktadır. 

Su içerek soğuktan kuruyan cildimizin nem dengesini koruyabilir, kilo kontrolümüzü de su sayesinde sağlayabiliriz. Yaşamsal sıvı olarak da dile getirebileceğimiz su vücudumuzun tüm fonksiyonları için gerekli ve elzem bir içecek diyebiliriz. Suyla ilgili sindirim ve boşaltım sisteminin çalışmasındaki etkisinden, bağışıklık sisteminin güçlenmesindeki etkisine, gribal enfeksiyonlarda ve idrar yolu enfeksiyonlarındaki önleyici etkisine kadar birçok önemli rolünden bahsedebiliriz.

Kışın Da Yaz Aylarında Olduğu Kadar Su Tüketilmeli

Fazla terlemediğimiz için su içmek kışın çok fazla aklımıza gelmez. Ancak bu durum sağlığımızı tehdit eden sonuçlar doğurabilir. Bu nedenle yazın kana kana içtiğimiz suyu, kışın da susamasak bile kendimizi zorlayacak olsak da en az yaz aylarında olduğu kadar içmeliyiz.

Daha ışıltılı bir cilt için her daim su tüketmelisiniz. Kışın cildiniz soğuktan kuruyarak nem dengesini koruyamaz. Bununla beraber su tüketmeyen kişilerde kırışıklık daha hızlı ve daha fazla olmaktadır. Kış aylarında da su tüketimine yeterli seviyede devam ederek cildinizin nem dengesini koruyabilir daha ışıltılı bir cilde doğal yollarla sahip olabilirsiniz.

Her derde deva olan suyun önemli etkilerinden biri de kilo kontrolünü sağlamada yardımcı olmasıdır. Özellikle sabah uyanır uyanmaz bir bardak su içerseniz gece boyunca uyuyan metabolizmanız da uyanır ve bağırsaklarınız da çalışmaya başlar. Ayrıca yemeklerden önce içilen bir bardak su tokluk hissi vererek daha az yiyecek tüketimini sağlar.

Su İçmekte Zorlanıyorum Diyorsanız

Kendinize suyla dolu bir sürahi yapıp, sürahinin içine damak zevkinize göre limon, tarçın, nane yaprağı, elma gibi sağlıklı ve taze meyve sebzeler koyarak içtiğiniz suyu isteğinize göre lezzetlendirebilirsiniz. Ayrıca suyunuzu sürekli yanınızda taşıyarak sürekli gözünüzün önünde bulundurarak unutmaya karşı önlem alabilirsiniz. Hasta olup ilaç içmektense hasta olmadan su içmeyi tercih ederim düşüncesini benimseyerek bu doğrultuda alışkanlığınızı değiştirebilirsiniz. 

24 Aralık 2017
Yorum Yap
Levent Hastanesi TV